Ma fille voudrait parler français!

Famille multilingue (anglais allemand) cherche compagnie francophone (langue maternelle) à passer quelques heures par semaine chez nous à Harrow. Mon fils (9) a acquis le français dans le contexte de «l’éducation à domicile» — c’est à dire par moyen de l’expérience, du jeu, des chansons et des contes (improvisés). Sa soeur (4) voudrait l’apprendre égalment. Mi-temps, Harrow.

If you are a native French speaker and like to share your language through games, stories and songs; if you like trampolining, being outdoors, crafts; playing hospital, farm, kitchen, memory games, board games; counting songs, rhymes etc. and you would like to meet my daughter (4), please contact Anthony by direct message
Job: up to 16h/w, pay to be discussed

Location: Harrow (near Kenton via Overground or Northwick Park via Metropolitan Line, Zone 4)

Qualities: You are a playful, talkative, responsible person. You may have experience as a teacher or child-carer but we aren’t looking for a teacher or nanny as such. You understand the difference between teaching a ‘foreign language’ and making it familiar .

About us: Our children (9 and 4) are natively bilingual German-English (You don’t have to speak German or English). My son has learned French in the context of home-schooling (see above for the attitude) and speaks it fluently, my daughter has acquired a bit already. We have a lovely garden and we are building a tree house. The children like music, singing, stories, cycling, gymnastics, nature. We are artists and writers and work mainly from home, as home-schoolers we’re involved in education.

Nous serions heureux de savoir si cette expérience auprès de nous vous intéresse.

2 « J'aime »

Bonjour @AMLM

Je m’appelle Julie, j’ai 22 ans et je suis française :slight_smile: j’habite dans le quartier Shepherd’s Bush et
Je travaille actuellement comme fille au pair depuis 1 an (j’ai déjà fait une année avec la même famille) et je fais encore une autre année! Je m’occupe de deux enfants, de 6 ans et 9 ans et je dois parler en français avec eux! Je suis interessée par votre annonce, de parler français avec votre fille!

Bonjour @AMLM , votre annonce m’intéresse beaucoup! Je m’appelle Lise-Marie, j’ai 18 ans et je suis actuellement étudiante à Londres. J’adorerais pouvoir travailler avec vous. Bonne journée.